معرفی گیاهان آپارتمانی ضد پشه و حشرات گزنده

گیاهان دور کننده حشرات

گیاهان دور کننده حشرات

گیاهان آپارتمانی یکی از بهترین گزینه ها برای دسترسی به طبیعت در فضای بسته خانه های آپارتمانی است. در مطالب پیشین در مورد مزایای بی نظیر استفاده از گل و گیاه در آپارتمان ها صحبت کردیم اما در این مطلب می خواهیم در مورد گیاهانی صحبت کنیم که علاوه بر زیبایی و تصفیه هوای داخل منزل یک مزیت بزرگ دیگر هم دارند، آن هم چیزی نیست جز دور کردن حشرات موذی و گزنده از جمله خانواده پشه ها. همواره در فصل تابستان یکی از دغدغه های عمده مردم رهایی از دست حشرات موذی بخصوص پشه های خونخوار است.

حشراتی که به محض باز کردن در و پنجره برای ورود هوای تازه در بهار و تابستان، وارد خانه می شوند و آسایش را از ساکنین داخل خانه صلب می کنند. این موضوع به قدری آزار دهنده شده که در برهه ای عده ای از دانشمندان با تحقیقات زیاد به دنبال راهی بودند که بشود بکل نسل پشه را از روی زمین منقرض کرد، در حال حاضر این تحقیقات همچنان ادامه دارد اما رسیدن به نتیجه ای موفق و عملی دور از ذهن بنظر می رسد. اما بهترین و سالم ترین روش برای جلوگیری از نزدیک شدن چنین حشراتی به انسان، استفاده از گیاهان طبیعی است.

یکی از موثرترین گیاهان در این زمینه، اسطوخودوس(Lavender) است. این گیاه علاوه بر اینکه بوی بسیار خوبی دارد، گل های بنفش آن جلوه ای زیبا به دکوراسیون خانه نیز می دهد. البته برای رشد مناسب این گیاه باید آنرا در معرض نور خورشید و در کنار پنجره قرار بدهید. اسطوخودوس به دلیل داشتن مقادیر زیادی کافور کاملا حشرات موذی و مضر را از اطراف خود دور می کند.

گیاه دوم در مبارزه با حشرات، بادرنجبویه(Lemon balm) است. این گیاه علفی و معطر خواص بسیار زیادی دارد. بادرنجبویه عطر لیمویی تندی از خود ساطع می کند و دم کردن برگ های آرامش بخش اعصاب، ضد بیماری های قلبی و ضد استرس است. این گیاه به دلیل داشتن مقادیر زیادی از روغن سنبل هندی در برگ های خود، دشمن اصلی و فراری دهنده تمامی حشرات مضر و غیر مضر است.

گیاه بادرنجبویه

گیاه بادرنجبویه

گیاه ریحان را تقریبا تمامی مردم از بوی آن می شناسند. بوی ریحان نوعی سیستم تدافعی این گیاه است که حشرات و آفات را از خود دور می کند. مدل های کاشته شده این گیاه به صورت مداوم این بو را در خانه پخش می کنند بدون اینکه به شکستن برگ های آن نیازی داشته باشید.

گیاه ریحان

گیاه ریحان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *