گیاهان آپارتمانی اکسیژن ساز در شب

گیاهان آپارتمانی اکسیژن ساز در شب

گیاهان آپارتمانی اکسیژن ساز در شب

گیاهان آپارتمانی اکسیژن ساز در شب عنوانی است که برای تعدادی از گیاهان آپارتمانی انتخاب شده و به خوبی گویای ویژگی ذاتی آنهاست. این گیاهان برخلاف سایر گیاهان که در شب اکسیژن مصرف کرده و دی اکسید کربن تولید می کنند، این قابلیت را دارند که با تولید اکسیژن به بهبود هوای محیط به ویژه در مکان های بسته مانند آپارتمان کمک کنند. مهم ترین این گیاهان آپارتمانی اکسیژن ساز در شب عبارتند از:

  • آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا تقریباً پاسخ طبیعت به هر مشکل پوستی و سلامتی است.  این گیاه در شب مقدار زیادی اکسیژن آزاد می کند. یک گیاه بسیار سر سخت است و اغلب نیازی به آبیاری ندارد. مراقبت از این گیاه بسیار آسان است و به راحتی می توان گیاه آلوئه ورا را در منزل تکثیر نموده و پرورش داد.

این گیاه بدون شک یکی از بهترین تصفیه کننده های هوا به شمار می رود که می توان مانند آلوئه ورا آن را در خانه نگهداری کرد، و از آنجا که بسیار با دوام است، نیازمند توجه مداوم به رشد نیست.

  • گیاه چریش (سریش)

مزایای این گیاه مدت هاست که در شبه قاره هند به اثبات رسیده. گیاه چریش فقط هوا را تصفیه نمی کند، بلکه با ایجاد یک مانع بین انسان و پشه های مزاحم به عنوان یک آفت کش طبیعی نیز عمل می کند. رشد آن در محیط های داخلی، نیازمند صبر و مراقبت فراوان است؛ نیاز به داشتن نور خورشید در اتاق دارد و نیازمند استفاده از بهترین کیفیت خاک است.

  • ریحان

علاوه بر این که مصرف برگ گیاه ریحان دارای مزایای زیادی است، نگهداری این گیاه در نزدیکی شما نیز بسیار سودمند است. برگ های ریحان عطر بسیار خاصی را منتشر می کنند که می تواند اعصاب را تسکین دهد و اضطراب را کاهش دهد.

  • ارکیده

یک دسته گل ارکیده می تواند زیبایی خاصی به محیط ببخشد. گل ارکیده به عنوان یکی از گیاهان آپارتمانی اکسیژن ساز در شب اکسیژن زیادی را در شب ساطع می کند که باعث می شود برای نگهداری در اتاق خواب مناسب باشد. این گیاه نیز می تواند زایلن (آلودگی موجود در رنگ) را از محیط زیست حذف کند. ارکیده ها در بی توجهی زیاد رشد می کنند و در حقیقت، توجه بیش از حد آنها را می تواند بکشد. کافیست اطمینان حاصل شود که به اندازه کافی نور خورشید دریافت می کنند.

  • ژربرا نارنجی

نگهداری از این گل های نارنجی روشن در اتاق را به مزایای زندگی خود اضافه کنید. در حالی که آنها به طور همزمان هوا را تمیز و معطر می کنند، مزیت دیگرشان این است که از بروز سرماخوردگی پیشگیری کرده و گفته می شود برای جلوگیری از سرطان نیز مفید هستند.

  • انجیر معابد

این گیاهان آپارتمانی اکسیژن ساز در شب نیز جدا از داشتن یک منبع قدرتمند اکسیژن، برگ های درخت نیز برای کاهش دیابت، جلوگیری از یبوست و درمان آسم استفاده می شوند.

  • کاکتوس کریسمس

کاکتوس کریسمس تنها در ماه دسامبر شکوفا می شود. این گونه از کاکتوس اکسیژن را در طول شب پخش می کند و به شما کمک می کند خواب خوبی داشته باشید. همچنین این گیاه در اتاق های تاریک رشد می کند، و این باعث می شود که بتواند همدم اتاق خواب شما باشد.

  • نخل اریکا

نخل اریکا نیز یکی از بهترین گیاهانی است که می توانید در داخل خانه داشته باشید. این گیاه به ویژه در جذب انواع گازهای مضر و رطوبت هوا بسیار مفید است. از آنجا که بومی جنگل های گرمسیری متراکم است، نگهداری از آن در مناطقی که نور خورشید کمتری دارند مناسب است.


امیدواریم فیلم آموزشی گیاهان آپارتمانی اکسیژن ساز در شب مورد توجه و استفاده شما قرار گرفته باشد.

در صورتی که پیشنهادی در جهت بهبود کیفی مطالب ارائه شده دارید لطفا با ما در میان بگذارید.

چنانچه موفق به مشاهده فیلم آموزشی گیاهان آپارتمانی اکسیژن ساز در شب در این صفحه نشدید
می توانید به صفحه اختصاصی باغبون در سایت آپارات مراجعه نمایید.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *