اریکا تصفیه کننده هوا

اریکا، تصفیه کننده ی هوا

معرفی نخل اریکا

نخل اریکا ، بی شک یکی از بهترین نخل‌ها برای زینت خانه، ادارات، شرکت‌ها و بانک‌ها می‌باشد. این گیاه، از نظر ظاهری، کمی با نخل کنتیا تفاوت دارد و هیبت و بزرگی کنتیا، در این گیاه دیده نمی‌شود. برگ‌ها در نخل اریکا، نسبت به کنتیا، ظریف‌تر و در کل ریز بافت‌تر می‌باشند. در نخل اریکا، تراکم برگ‌ها بیشتر بوده و برگ‌های گیاه، رو به بالا هستند. نگهداری نخل اریکا، نسبت به کنتیا و شامادورا، اندکی سخت‌تر است.

نخل اریکا 

 گیاهان و آلودگی هوا

بعضی از گیاهان آپارتمانی، سلاح های ارزشمندی در مقابله با افزایش آلودگی های هوای داخل و تصفیه محیط آپارتمان به شمار می روند. مدتی است که دانشمندان سازمان فضایی ناسا (NASA) متوجه شده اند که این گیاهان به میزان قابل توجهی آلودگی های محیط را جذب میکنند و هوای داخل منازل، ادارات و محیط های بسته ی عمومی را تصفیه می کنند. اما، دقیقا این گیاهان تصفیه کننده هوا، چه آلاینده هایی را در هوای داخل آپارتمان و محل کار تصفیه می کنند؟

نخل اریکا

احتمالا با شنیدن کلمه “آلودگی هوا” به یاد دود و ترافیک افتاده اید. اما باید بدانید که آلودگی هوا مختص فضای بیرون اتاق نیست. آلاینده های مختلفی در فضاهای بسته وجود دارند که سلامتی ما را تهدید میکنند. مانند حشره کش ها، اثرات مواد شوینده و ضدعفونی کننده ها، باکتری های که در چرم مبل یا … وجود دارد حضور این مواد در کنار هم، محیط را دچار آلودگی محیطی می کند. سندروم خطرناکی که می تواند باعث سردرد، آلرژی، خستگی و در صورت ادامه دار بودن می تواند باعث سرطان و بیماری های خطرناک شود.

اریکا

اما خیلی هم جای نگرانی نیست. طبق تحقیقاتی که ناسا به سرپرستی دکترولورتون (Dr. B.C. Wolverton) انجام داده، حدود 50 گیاه شناسایی شده است که می توانند بسیاری از این آلودگی ها را از بین ببرند. آن‌های متوجه شدند که حضور این گیاهان در محیط میتواند آلودگی‌های هوای داخل منازل، ادارات و حتی کارخانه ها را از بین ببرد.بعد ها ناسا تحقیقات خود را گسترش داد و این بار گیاهان را بر اساس توانایی آن ها در از بین بردن آلاینده ها، سهولت رشد و نگهداری، میزان دفع و جذب حشرات و مقدار تبخیر آب از برگ هایشان رتبه بندی کرد.

نخل اریکا

اریکا و آلودگی هوا

در تحقیقی که انجام شد، نخل اریکا بیشترین میزان دفع ماده “تولوئن” و “زایلین” را داشت. احتمالا برایتان سوال پیش آمده که این دو ماده در چه موادی هستند. تولوئن یکی از آلاینده های سمی است که در رنگ ها، پاک کننده لاک ناخن، چسب ها و مایع غلط گیر به فراوانی یافت می شود. زایلن هم به عنوان حلال در جوهر پرینتر، مواد پلاستیکی و محصولات چرمی وجود دارد. این مواد به راحتی و بدون آنکه بدانیم مدهاست که وارد خانه ما شده اند و آثار مخربی ازخود به جا می گذارند. نخل اریکا یکی از گیاهانی است که به شدت برای نگهداری در خانه پیشنهاد می شود.

اریکا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *