گیاهان مناسب فصل پاییز

گیاهان مناسب فصل پاییز

گل های مناسب کاشتن در پاییز دارای انواع مختلفی هستند که این دسته قادر به ادامه ی زندگی در شرایط سخت و سرد پاییز و زمستان را داشته و می توانند گل دهند. در زیر به تعدادی از گل های مناسب پاییز اشاره شده است که می توانید با ان ها اشنا شده و نهایت لذت را از دیدن ان ها در فصل های سرد ببرید. این گل ها همچنین اکثرا به مراقبت ویژه ای نیاز نداشته و به راحتی می توان ان ها را نگهداری نمود. به همین دلیل بعضی از آن ها به وفور در فصل پاییز در خیابان ها و باغچه ها به چشم می خورند.

معرفی گیاهان فصل پاییز:

1- گل اشرفی: این گل یکی از گل های مناسب کاشتن در پاییز می باشد. زیرا این گل ها دارای دوام و مقاومت زیادی بوده و قادر به زنده ماندن در تمامی فصول سال از جمله پاییز را به راحتی دارند. همچنین این گل ها قادر به گل دادن در تمام آب و هوا از جمله یخبندان را دارند.

گل اشرفی

2- گل جعفری: گل جعفری یکی دیگر از گل های مناسب کاشتن در پاییز بوده که دارای گونه های زیادی نیز می باشد. این گل بیشتر مناطق گرم را دوست دارد اما در تمامی مراحل سال گل می دهد و به همین دلیل یک گل مناسب برای کاشت در پاییز می باشد.

گل جعفری

3- گل داوودی: این گل نیز که دارای طرفداران بسیار زیادی بوده یکی از گل های مناسب کاشتن در پاییز می باشد. این گل در زمستان و پاییز به راحتی گل می دهد و همچنین قادر به زندگی در تمامی خاک ها را دارد. از این رو نیاز به مراقبت خیلی ویژه نداشته و به راحتی گل می دهد. این گل زیبا به رنگ های متفاوتی مانند بنفش، زرد و نارنجی وجود دارند.

گل داودی

4-گل بنفشه: گل بنفشه یکی دیگر از گل های مناسب پاییز بوده که به سرما مقاوم است. این گل دارای برگ های ساده و متناوب می باشد. این گل را می توان با تنظیم دما و نور به راحتی نگهداری نمود. این گل همه روزه به اندکی آب نیاز داشته و همچنان نور مصنوعی برای رشد آن کافی می باشد.

گل بنفشه

5- گل قرنفل: این گیاه زیبا نیز به رنگ های مختلف قرمز، سفید، بنفش و … دیده می شود و یک گل های مناسب کاشتن در پاییز می باشد. عمر این گل ها به چند هفته می رسد و در هوای سرد پاییزی به راحتی قابل رشد می باشد.

گل میخک

6- گل مینا: این گل زیبا از دیگر گل های مناسب کاشتن در پاییز بوده و به راحتی گل می دهد و باغچه را زینت می بخشد.

گل مینا

7- گل کلم زینتی: این گیاه دارای برگ ها سبز رنگ و صورتی و بنفش دارای زیبایی بسیار زیادی می باشد. این گیاه به سرمای زمستان و پاییز مقاومت داشته و براحتی قادر به ادامه ی زندگی می باشد. همچنین این گل نیاز به اب فراوان داشته و نور آن نیز باید به مقدار کافی باشد.

گل کلم زینتی

8- گل پیراکانتا: این گیاه مقاوم نیز یکی دیگر از گل های مناسب کاشتن در پاییز محسوب می شود زیرا دارای مقاومت بالایی نسبت به سرما بوده و به راحتی در سرما رشد می کند و گل می دهد. این گیاه دارای گل های نارنجی رنگ شبیه به زالزالک بوده که بسیار جذاب می باشند.

گل پیراکانتا

9- گل سیکلامن: این گل زیبا از دیگر گل های مناسب کاشتن در پاییز می باشند که قادر به رشد در شرایط سرد را دارند. این گیاه در مناطق خشک نیز به راحتی رشد کرده و گل می دهند. رنگ های مختلف این گل به چشم می خورد که می توان به رنگ های نقره ای با برگ های زیبا اشاره نمود که در هوای سرد زمستان و پاییزنیز سالم می مانند.

گل سیکلامن

10- گل گلایل سفید: یکی دیگر از گل های زیبا و گل های مناسب کاشتن در پاییز گل گلایل سفید می باشد که معمولا دارای شکوفه های سفید می باشند. در پاییز گل های ان به چشم می خورد از این رو یک گل مناسب و مقاوم به آب و هوای پاییزی بوده و از دیدن ان لذت برد.

گل گلایول

11- گل بگونیا: یکی از گل های مناسب کاشتن در پاییز و زمستان این گل بوده و دارای زرق و برق بسیار زیبایی نیز می باشد. لازم به ذکر می باشد که که این گل به نور کافی و زیاد برای رشد و گل دهی نیاز دارد و باید در معرض نور کافی قرار بگیرد. همچنین این گیاه دارای گل های متنوعی بوده که در هوای سرد پاییزی نیز دوام می آورند.

گل بگونیا

12- گل برفی: این گل زیبا جزو گل های مناسب کاشتن در پاییز و همچنین جزو گل های بسیار کلاسیک محسوب می شود و پیاز آن گران می باشد. این گل زیبا نیز در فصل های سرد پاییز مقاوم بوده و گل می دهند. بنابراین شما می توانید از دیدن ان ها نهایت لذت را ببرید.

گل برفی

13- جگن ژاپنی: جگن ژاپنی چمن های کوتاه ژاپنی پشته ای با برگ های همیشه سبز هستند که با نوارهای طلایی در مرکزشان برجسته شده اند. در اینجا، این گیاه به آرامی در دو سمت لبه ی گلدان مثل آبشار آویخته شده و چیدمان گیاهان این گلدان را خوش ترکیب تر کرده است.

جگن ژاپنی

14- خردل چینی: برگ های پهن دندانه داری دارد که رنگ هایشان از سبز روشن تا حنایی تیره را شامل می شود. این گیاه در کنار چمن های باریک پر مانند و بنفشه ی فرنگی ترکیب زیبا و جذابی خلق می کند.

خردل چینی

15- ارزن مرواریدی زینتی: ارزن مرواریدی زینتی در گل آرایی های پاییزی بسیار تماشایی است. با وجودی که گیاهی یک ساله است، اما حتی زمانی که خشک می شود همچنان چشم گیر و قابل توجه باقی می ماند.

ارزن مرواریدی زینتی

16- لیزوماکیا: لیزوماکیا رنگ سبز روشنش را در طی چندین یخبندان حفظ می کند. این گیاه، یک گیاه پوششی فوق العاده برای گلدان ها است که از لبه های آن ها به پایین می ریزد و گل و برگ های رنگی را برجسته می سازد.

لیزوماکیا

17- پامپاس ارغوانی: گیاه پامپاس ارغوانی یا ریش پری ارغوانی دارای شاخ و برگ های استثنایی به رنگ بنفش تیره با سنبله های پر مانند است. شکل کلی آن یادآور فواره است که دلیلی برای نام رایج این گیاه است. با وجودی که در نواحی سردتر گیاهی یک ساله می باشد، در طول پاییز هم چنان جذاب و تماشایی به نظر می رسد.

پامپاس ارغوانی

18- نرین: این گیاه یکی از ایده آل ترین گیاهان پاییزی برای خاتمه بخشیدن به فصل تابستان است ! مشاهده ی گل های صورتی رنگ و خیره کننده نرین ، در یک صبح پاییزی می تواند نفس گیر باشد.

نرین

19- گل استرنبرجیا: استرنبرجیا از جمله گلهای پاییزی فضای باز است. پخش این گیاه یا گیاه های پیازی سخت در گروه های بزرگ در کل باغچه ، می تواند بسیار تاثیر گزار باشد. این گیاه به طور شگفت آوری در موقعیت های سخت مقاوم است و از خاک ضعیف با زهکشی قوی نیز می تواند استفاده کند .

گل استرنبرجیا

20- زعفران: زعفران یک گل پاییزی باغچه است و یکی از بهترین گل های پیازی در پاییز شناخته شده است. این جواهرات پاییزی ، شکوفه های خود را از طریق برگ های آویزان برای یک جشنواره رنگ به نمایش می گزارند. حتی قبل از اینکه شاخ و برگ آن ها پدید آید.

زعفران

21- گل کوکب: از دیگر گلهای پاییزی باغچه گل کوکب است که شکوفه های قابل توجه این بوته در اواخر تابستان شروع به بازشدن می کند ، اما بهترین زمان آن از آگوست تا سپتامبر است . اما برای پر کردن کامل شکاف های باغچه باید در تابستان به طور کامل از آفتاب و آب فراوان استفاده کرده باشد.

گل کوکب

22- گل آهار: از جمله گلهای پاییزی بومی صحرای گیاهان وحشی در مکزیک بوده و این گونه(الگانس) معروف تر و شناخته شده تر از سایرین میباشد.فصل گل دادن از خرداد تا فصل سرما ادامه خواهد داشت. گل آهار به کود خاصی نیاز ندارد و در یک خاک خوب باغچه نیز رشد می کند.

گل آهار

23- کلم: کلم در سرما رشد می‌کند و با هوای گرم و رطوبت رابطه خوبی ندارد. یکی از ویژگی‌های مهم این گیاه نگهداری طولانی‌مدت آن است. از کلم هم به‌عنوان سبزیجات خوراکی و هم گیاه زینتی استفاده می‌شود.

کلم

24- هویج: هویج یکی دیگر از سبزیجات پرطرفدار پرورش از پاییز است و تا نه ماه می‌توان از آن نگه‌داری کرد. هر چه هوا خنک‌تر باشد هویج شیرین‌تر می‌شود. برداشت هویج بستگی به خودتان دارد و تا هر زمان که به‌اندازه دلخواهتان رسید می‌توانید برداشت کنید

هویج

25- کاهو: کاهو یکی از متنوع‌ترین گیاهان باغِ سبزیجات است که به‌راحتی می‌توانید در مزرعه خود داشته باشید. آسان بودن پرورش کاهو سبب شده بسیاری از کسانی که تازه این کار را شروع کردند کاشت کاهو را نیز داشته باشند.

کاهو

26- لوبیا سبز: بذر لوبیا سبز ازجمله بذر سبزی‌هایی است که کاشت راحتی دارد. گیاه لوبیا سبز برای رشد بر روی نرده‌ها بسیار مناسب و متنوع بودن شاخ و برگ آن زیبایی باغ سبزیجاتتان را دوچندان می‌کند.

لوبیا سبز

27-تربچه: بهترین زمان برای کاشت تربچه باکیفیت پاییز است. این سبزی خوش‌رنگ جای زیادی برای کاشت نمی‌گیرد. تربچه بین سبزیجات از سریع‌ترین سبزیجات ازنظر رشد است به‌طوری‌که از زمانی که بذر تربچه کاشته می‌شود چیزی کمتر از یک ماه طول می‌کشد تا تربچه‌های زیبا آماده برداشت شوند.

تربچه

28- اسفناج: اسفناج یک سبزی باارزش و مغذی که کشت بسیار آسانی دارد. این سبزی دارای مقدار زیادی آهن و انواع ویتامین‌هاست. شما با صرف انرژی و هزینهٔ کم می‌توانید به پرورش این سبزی بپردازید.

اسفناج

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *