گیاهان مناسب دیش گاردن

گیاهان مناسب دیش گاردن

دیش گاردن به کاشت گیاهان درون ظرف‌ها یا گلدان‌هایی با دهانه باز و ارتفاع کم اطلاق می‌شود. در ساخت دیش گاردن‌ت می‌توان از هر نوع گیاهی استفاده کرد. کاکتوس، ساکولنت، انواع گیاهان آپارتمانی و حتی درختچه‌ها برای این کار قابل استفاده هستند. در ادامه به معرفی گیاهان مناسب برای دیش گاردن میپردازیم:

1/ آلوئه: خانواده آلوئه از بسیاری از گیاهان زیبا با برگهای آبدار و ظاهر متفاوت تشکیل شده است. این گیاهان گوشتی می‌توانند باغ مینیاتوری شما را تکمیل کنند و علاوه بر زیبایی فواید بسیاری به شما هدیه دهند.

آلوئه ورا

2/ هاورتیا: هارتیا به لطف وجود نوارهای برجسته و خیره کننده سفید رو برگهای خود به گیاه گورخری معروف شده است و طرفداران زیادی دارد. این گیاه سفت و سخت در شرایط ایده آل گلهای صورتی یا سفید نیز به شما هدیه می‌دهد. هاورتیا بسیار مقاوم است و نور فراوان را دوست دارد.

هاورتیا

3/ زاموفیلیا: زاموفیلیا از مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی است که نور کم را به خوبی تحمل می‌کند از این نظر به گیاه کمدی نیز معروف است. انواع قد بلند زاموفیلیا دارای ساقه های محکم و ضخیم است و در کنار گیاهان کوتاه تر بسیار خوب به نظر می‌رسد.

زامیفولیا

4/ کالاتیا: کالاتیا یک گیاه آپارتمانی زیبا با پرورش و نگهداری متوسط است. برگهای چرمی و طرحدار کالاتیا برای کاشت در داخل یک دیش گاردن بهترین انتخاب محسوب می‌شوند. این گیاه انواع بسیار زیادی دارد که همگی از لحاظ ظاهر با بکدیگر متفاوتند.

کالاتیا

5/ بامبو: ساقه های مقاوم بامبو در آب و یا بامبو لوتوس در خاک در طیف وسیعی از شرایط نوری بهترین عملکرد را دارند. نگهداری از این گیاه بسیار آسان است و تنها با خشک شدن خاک به آبیاری نیاز دارد.

بامبو

6/ فیتونیا: برگهای سبز ظریف با رگه های به رنگ سفید، نقره ای یا قرمز ظاهری متفاوت به فتونیا داده اند. فتونیا رشد کمی دارد و برای رشد به رطوبت زیادی وابسته است که همین امر آن را به گزینه ای ایده آل برای کاشت گروهی در دیش گاردن تبدیل کرده است. این گیاه در نیم سایه و یا نور غیر مستقیم و رطوبت زیاد بهترین رشد را دارد.

فیتونیا

7/ اشوریا: اشوریا دارای انواع شگفت انگیزی است که در اشکال و رنگهای مختلفی وجود دارند. می‌توانید اشوریا را همراه کاکتوس یا ساکولنت های دیگر بکارید زیرا شرایط نگهداری آسان و مشابهی دارند و کاشت گروهی آنها زیبایی چشم نوازی ایجاد می‌کند.

اچوریا

8/ برگ بیدی بنفش: شاخ و برگ های آویز بنفش پر رنگ و گلهای سفید کوچک از خصوصیات ظاهری برگ بیدی است. این گیاه نیز به دلیل تفاوت رنگی که در کنار گیاهان دیگر به وجود می‌آورد، برای کاشت گروهی در دیش گاردن بسیار مناسب است.

برگ بیدی بنفش

9/ کاکاتوس اپونتیا: دو کاکتوس پر طرفدار برای کاشت در ظروف کم عمق دیش گاردن، کاکتوس ماه و کاکتوس چانه هستند. پرورش و نگهداری این دو کاکتوس شبیه به یکدیگر است و می‌توانید آنها را در یک ظرف کنار یکدیگر بکارید و از زیبایی آنها بهره مند شوید.

کاکتوس اپونتیا

10/ بنت قنسول: بنت قنسول یا گیاه کریسمس، گیاهی با برگهای رنگی است که زمان کریسمس در بازار عرضه می‌شود. بنت قنسول نگهداری آسانی دارد و انواع کوچک آن برای داخل باغ مینیاتوری شما مناسبند.

بنت القنسول

11/ پوتوس: پتوس به دلیل توانایی مقاومت در برابر شرایط محیطی متفاوت، طرفداران زیادی دارد. ساقه های رونده و آویز با برگهای قلبی شکل سبز، سفید، ابلق، نئون و … در یک دیش گاردن آویز، زیبایی چشم نوازی ایجاد می‌کنند. علاوه بر زیبایی و مقاومت بالا، پتوس قدرت زیادی در تصفیه هوای اتاق دارد و به همین دلیل برای داخل خانه بسیار مناسب است.

پوتوس

12/ کالانکوئه: کالانکوئه لب سوخته می‌تواند مهیج ترین گیاه باغ ظرفی شما باشد. این گیاه زیبا دارای برگهای آبدار و لبه های رنگ آمیزی شده است که با پرز پوشیده شده اند. به دلیل گوشتی بودن برگها، این ساکولنت به آبیاری زیادی نیاز ندارد و در صورت آبیاری بیش از حد از بین می‌رود.

کالانکوئه

13/ اسپاتی فیلوم: اسپاتی فیلوم یک گیاه گلدار آپارتمانی است که با گلهای سفید اسپات دار و برگهای سبز چرمی شکل به زیبایی خودنمایی می‌کند. اسپاتی از قوی ترین گیاهان تصفیه کننده هوا محسوب می‌شود اما به دلیل وجود اگزالات کلسیم در این گیاه، خوردن آن توسط حیوانات خانگی و کودکان مضر است و باید از دسترس آنها دور بماند.

اسپاتی فیلیوم

14/ کروتون: کروتون دارای برگهای چند رنگ و بیضی شکل، چرمی با لبه صاف است که معمولاً برگها دارای لکه های رنگی هستند. این گیاه رنگهای متنوعی دارد و مانند یک گیاه پاییزی زیبا در باغ مینیاتوری شما می‌درخشد. نور متوسط برای کروتون مناسب است.

کروتون

15/ فیلودندرون: برگ انجیری یک گیاه آپارتمانی با نگهداری کم است و دارای شاخ و برگهای بزرگ شکاف دار است که در رنگ های سبز و ابلق وجود دارد. برگ انجیری یکی از زیباترین گیاهان در این لیست است که به صورت چوبدار یا بدون چوب در بازار وجود دارد. این گیاه در آفتاب کم و یا سایه نیز به خوبی رشد می‌کند.

فیلودندرون

16/ کراسولا خرفه ای: گیاه یشم یا کراسولا علاوه بر زیبایی، گیاه خوش شانسی نیز محسوب می‌شود. کراسولا دارای برگهای ضخیم، گوشتی و بیضی شکل است و با رشد گیاه و قرار گرفتن گیاه در معرض نور زیاد، ساقه ها ضخیم و چوبی می‌شوند و ظاهری شبیه درخت مینیاتوری به آن می‌دهند. کراسولا در نور غیر مستقیم زیاد به خوبی رشد میکند و بزرگ می‌شود و تکثیر ساده ای دارد.

کراسولا خرفه ای

17/ شمشاد: شمشاد یک گیاه تزیینی بسیار پرکاربرد است و به دلیل ظاهر جذاب و برگ های مستحکم خود، انتخاب مناسبی برای فضای باز است. این گیاه بوی خاصی دارد که ممکن است همه از آن لذت نبرند. ولی در کل، بوی این شمشاد اصلا آزار دهنده نیست.

شمشاد

18/ سرو: درختان سرو از جمله درختان همیشه سبز و راست قامت است. درختی که در تمام ایام سال برگ های سبز خود را از دست نمی ‌دهد و در عین حال در مسیر رشد سریع، همراه با قامتی بلند و کاملاً صاف قرار می گیرد.

سرو

19/ شامادورا: در سرتاسر دنیا، گونه های مختلفی از گیاه شامادورا، نگهداری و پرورش داده می شود که اندازه های مختلفی دارد. نخل شامادورا، به دلیل تحمل سایه و نیازِ نوریِ کم، گیاهی مناسب برای نگهداری داخل آپارتمان می باشد.

شامادورا

20/ کاج مطبق: کاج مطبق که با نام کپیناژ هم شناخته می‌شود گیاهی است که در طبیعت می‌تواند تا 60 متر رشد کند اما در داخل خانه این گیاه نهایتا به حدود 2 متر می‌رسد. این گیاه واقعا یک کاج نیست بلکه تنها شبیه آن‌ها است.

کاج مطبق

21/ کاج الودی: ارتفاع بونسای کاج الودی تقریبا ۵۰ سانت میباشد. اما درختچه آن در فضای باز تا ۲ متر هم رشد می کند. برگ های ظریف و خوشرنگ دارد و درختچه ای راست قامت و شعله ای شکل است. این گیاه از خانواده سرو میباشد و رشد آهسته دارد.

کاج الودی

22/ چمن یال اسبی: گیاهی دائمی و همیشه سبز با توده فشرده ای از برگ های سبز تیره به پهنای 3 میلیمتر و طول 30 سانتیمتر تشکیل می دهد. این گیاه به آرامی با ساقه های زیرزمینی گسترش می یابد.

چمن یال اسبی

23/ اشک بچه: گیاه اشک بچه دارای سطح نگهداری دشواری است. این گیاه به آهستگی رشد می کند. اما در صورتی که در شرایط مناسب نگهداری شود، به مرور زمان به فرشی سبز در کف آکواریوم تبدیل می شود.

اشک بچه

24/ نعنا: نعناع گونه‌های مختلفی دارد که گل‌های هر گونه با یکدیگر فرق می‌کنند و از نظر خواص و درصد اسانس تا حدودی شبیه به یکدیگر می‌باشند. بعضی از گونه‌ها نیز مصرف خوراکی ندارند.

نعنا

25/ شیرین برگ: گیاه استویا یا شیرین برگ گیاهی کوچک، شیرین و برگ دار و بومی امریکای جنوبی است. و به‌طور وحشی در سرزمین‌های بلند مناطق مرزی بین برزیل و پاراگوئه می‌روید و در آن مناطق به گیاه «برگ عسلی (honey leaf) معروف است .

شیرین برگ

26/ شمعدانی: گل شمعدانی از جمله گل های زیبایی است که دارای طرفداران بسیار زیادی می باشد. و دارای تنوع زیادی نیز هستند. از جمله انواع گل های شمعدانی میتوان به گل شمعدانی حرامزاده، بهار هلویی، ترمه ای، نقره ای و … اشاره نمود که هر کدام دارای زیبایی های منحصر به فرد خود می باشند.

شمعدانی

27/ مارگریت: مارگریت خندان، یک گل قدیمی و چندساله است. مارگریت خیلی شبیه به بنفشه‌های حاشیه رودخانه‌هاست، اما گل‌های آن بزرگ‌تر و شکوفه‌های آن قوی‌تر از بنفشه هستند. برگ‌های همیشه سبز آن، در تمام طول سال باقی می‌مانند؛ حتی زمانی که مارگریت گل ندارد و در دوران خفتگی است.

مارگریت

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *